Insurances.net
insurances.net » Travel Insurance » Coral Jewelry
Auto Insurance Life Insurance Health Insurance Family Insurance Travel Insurance Mortgage Insurance Accident Insurance Buying Insurance Housing Insurance Personal Insurance Medical Insurance Property Insurance Pregnant Insurance Internet Insurance Mobile Insurance Pet Insurance Employee Insurance Dental Insurance Liability Insurance Baby Insurance Children Insurance Boat Insurance Cancer Insurance Insurance Quotes Others
]

Coral Jewelry

Coral Jewelry

Op een morgen, het moet in de begin jaren 80 van de vorige eeuw zijn geweest

, stapt Boeli van Leeuwen q.e.p.d. ons literair borstbeeld, zoals zo dikwijls op een zaterdag mijn werkplaats/winkel op het strand van het toendertijd Princess Beach Hotel binnen. (En als Boeli langs kwam was het koffie drinken, praten over klassieke muziek, zijn voorkeur voor Mozart is algemeen bekend, literatuur en vrouwen.(niet specifiek in deze volgorde) Van mijn werken kwam dan niets meer terecht, totdat Boeli het tijd vond om weer op te stappen naar zijn volgende stek, het Avila Beach hotel of richting Dutch Schrier van het Sea Aquarium.

Terwijl ik een kop koffie inschenk, legt Boeli met trotse blik een unieke wit/roze getinte oester schelp, een collectors item van de eerste orde op mijn werktafel.

De schelp onder ingewijden bekend als de jewelbox in het latijn spondylus americanus, had hij gekregen van onze vriend Dutch Schrier.

Volgens Boeli had Dutch er nog veel meer.Coral Jewelry


Nu zet iets dergelijks, een voor onze wateren toch wel zeldzame schelp mij meteen op scherp want dit was definitief geen schelp uit onze zee.

We hebben ze wel, maar ze zijn uitermate zeldzaam. In 60 jaren duiken ben ik er en nog wel voor het Princess Beach hotel, dus op een lokatie waar ik honderden duiken met toeristen heb gemaakt, zegge en schrijven n keer eentje in natuurlijke staat op een diepte van 30 meter tegengekomen

Na de schelp nog eens goed rond gedraait en bestudeert te hebben viel me op dat de bodem wel erg gaaf en vlak was, een vergroot glas er bij gehaalt, ik dacht nu zelfs stukjes anti fouling verf in de porieen te zien en dit was de oplossing van het probleem want een schelp met een vlakke bodem kan alleen maar van een schip komen het vlakke deel is van nature onmogelijk .

En het enige nieuwe op het eiland was het enkele dagen geleden af gemeerde boor eiland op de Sint Michiels baai .

het zee monsterachtige boor en reparatie-eiland aan de zeeboei in de Sint Michielsbaai, in de volksmond Boka genoemt .

Met mijn buurman, Oswaldo Serberie, hij had mijn watersport bedrijf in het Princess Beach hotel overgenomen, overleg gepleegt , hij had ondertussen ook al een vroem vroem gehoort over de oesters schelpen, deze bijzondere schelp besproken we en kwamen al gauw tot overeenstemming om maar eens een duikje op Boka te wagen.

zo gezegd zo gedaan.

Met de ruime Dodge station wagen van Oswaldo, richting Sint Michiels baai, naast het Octopus restaurant geparkeert, onze duikspullen, voor deze o/w tocht alleen duikbril snorkel en vinnen en mijn duik riem met mes en wat lood aangetrokken en door het kalme en kristal helder water naar het gevaarte toe gesnorkelt.

Bij de dichts bijzijnde ponton aan gekomen werd een paar keer diep in en uit geademt, wat ook wel hyperventieleren heet(en uitermate gevaarlijk is), de longen worden even verzadigt van zuurstof en men kan wat langer en dieper onderwater blijven, maar goed, een duik van 6 meter diep naar de onder kant van de ponton en BINGO

by: coralnut
It will influence you: Travel Wheelchairs Bounce N Spin Zebra And Other Fun Holiday Gift Ideas For Your Kids Highgate Park Davenport Orlando Florida Washington DC Tours Tours of Washington DC The Unique Benefits Of African Shea Butter Goa – A perfect Beach Getaway Boston Limousine And The Lavish Boston Night Life Vacation Destinations In The Tropics Johannesburg Destination Guide - 2010 World Cup How To Get Your Flight Upgraded Most Americans Can Be Classified As Insane Riding The Bruce Highway From Brisbane To Sunshine Coast
Write post print
www.insurances.net guest:  register | login | search IP(3.14.85.213) / Processed in 0.005529 second(s), 6 queries , Gzip enabled debug code: 26 , 3137, 954,
Coral Jewelry